Recenzja książki: Medytacja w życiu codziennym

Wam też zawsze medytacja kojarzyła się z konkretną religią? Dla mnie medytacja była czymś poza zasięgiem, nigdy szczególnie się tym nie interesowałam, chociaż skrycie myślałam czasem na czym to polega, jak wówczas człowiek się czuje, jakie medytacja ma skutki. Ta książka odpowiedziała na wszystkie nurtujące mnie pytania. 



"Medytacja w życiu codziennym Ścieżki praktyki w sufizmie uniwersalnym" autorstwa Macieja Wielobóba (wydawnictwo SENSUS) to bardzo rzeczowa publikacja, z rzetelnym podejściem autora do tematu. Dla osób, które nigdy nie interesowały się tą tematyką jest ogromną skarbnicą wiedzy, wprowadzającą czytelnika w świat medytacji od podstaw. Dzięki tej książce dowiedziałam się na czym polega medytacja, czym jest i po co w ogóle medytować.


Jest to książka, którą czyta się bardzo szybko, mimo braku akcji czy jakiejś opowiadanej historii. Pochłonęłam ją dosłownie w jeden wieczór, bo tak bardzo zaintrygowała mnie jej tematyka. W książce znajdziemy wiele myśli przewodnich, poznamy podstawowe pojęcia, a w drugiej części znajdziemy także praktyczne przykłady ćwiczeń z ilustracjami. 


Dzięki tej książce dowiedziałam się, że można osiągnąć w bardzo prosty sposób wewnętrzną harmonię, stosując się do kilku wskazanych tam zasad. Dla osób, które od zawsze interesowały się medytacją i chcą wreszcie przejść do praktyki, to książka idealna. Ja należę natomiast do tej grupy stojącej z boku, ale chętnie dowiedziałam się czegoś nowego i poszerzyłam swoje horyzonty. Być może kilka ćwiczeń wykorzystam jako ćwiczenia relaksacyjne. Bo czemu by nie? 




Komentarze

  1. Jasne zawsze można spróbować czegoś nowego , książka wydaje się spoko lubię takie klimaty ! Naprawde super wpis !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książka wiele mi wyjaśniła i sprawiła, że nie patrzę na medytację z taką rezerwą. Polecam!

      Usuń
  2. Jeśli chodzi o samą medytację mam ambiwalentny stosunek, ale wiem, ze jest mnóstwo osób, które fascynuje ten sposób relaksacji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taak, jest dużo osób, które są w to czynnie zaangażowane :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Dziękuję, że tu jesteś! Jeśli prowadzisz swojego bloga- podaj link w komentarzu, chętnie do Ciebie zajrzę! :)

Popularne posty

DO GÓRY